فروشگاه اینترنتی موتورامش خدمات کویر موتور لوازم یدکی موت...

فروشگاه اینترنتی رامش, نماینده فروش اینترنتی , قطعات موتور سیکلت

خطر مرگ بیخ گوش موتورسیکلت سواران بی کلاه

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

خطر مرگ بیخ گوش موتورسیکلت سواران بی کلاه

اعتدال : به گزارش ایرنا، این در حالی است که کارشناسان استفاده از کلاه ایمنی را مهمترین راهکار کاهش مرگ موتورسیکلت سواران دانسته و تاکید می کنند فرهنگ سازی برای استفاده از کلاه ایمنی توسط آنها همانند استفاده از کمربند ایمنی در خودروها موفق نبوده است.
به گفته مسئولان پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی هم اکنون تنها 40 درصد موتورسیکلت سواران در کلانشهر مشهد از کلاه ایمنی استفاده می کنند.
یکی شهروند 35 ساله مشهدی در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: حدود 15 سال است که هنگام استفاده از متورسیکلت از کلاه ایمنی استفاده می کنم و تاکنون چند بار تصادف کرده ام اما به صورت جزئی بوده و آسیب جدی ندیده ایم.
سیدحسن هاشمی افزود: استفاده از کلاه ایمنی با دشواری و سختیهای خاص خود همراه است اما جان موتورسیکلت سوار را در برابر ضربات احتمالی حفظ می کند.
عضو هیات موتورسیکلت رانی مشهد نیز می گوید: همیشه از کلاه ایمنی استفاده می کنم چون استفاده از آن به منزله تضمین جان هنگام موتورسواری است.
سعید غلامی افزود: برخی از کلاههای مورد استفاده موتورسواران استاندارد نیست چون هنگام تصادف از سر رها می شود و از بروز ضربه پیشگیری نمی کند.
یکی دیگر از موتورسیکلت سواران مشهدی گفت: در هنگام استفاده از کلاه ایمنی کنترل موتور سخت است و صداهای اطراف به خوبی شنیده نمی شود و حتی بعضا دید موتورسوار کاهش می یابد.
حسین طاهری افزود: با این وجود چندی پیش تصادف سختی داشتم که کلاه ایمنی در آن سانحه موجب نجات جانم شد و به همین دلیل استفاده از آن را به همه راکبان موتورسوار توصیه می کنم.

* 30 درصد جانباختگان حوادث رانندگی موتورسوار هستند
مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی به خبرنگار ایرنا گفت: هم اینک راکبان موتورسیکلت افزون بر 30 درصد جانباختگان حوادث رانندگی را در این استان تشکیل می دهند.
دکتر آریا حجازی افزود: طی شش ماه نخست امسال 232 راکب موتورسیکلت طی حوادث در خراسان رضوی جان خود را از دست داده اند.
وی تعداد کل جانباختگان بر اثر تصادفات را در خراسان رضوی طی همین مدت 748 نفر ذکر و بیان کرد: مرگ موتورسواران در شش ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از سه درصد رشد داشته است.
مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی ادامه داد: ضربه به سر علت 45 درصد مرگ موتورسواران در این استان شناخته شده و خونریزی، شکستگیهای متعدد و سایر صدمات بدنی از دیگر علل جانباختن موتوسواران به شمار می روند.
وی گفت: حوادث رانندگی در موتورسواران با مرگ و میر بسیار همراه است لذا رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و همچنین استفاده از کلاه ایمنی توسط موتورسیکلت سواران مورد تاکید می باشد.

* فقط 40 درصد موتورسواران کلاه ایمنی دارند
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: تخلفات رانندگی موتورسواران در ماده 20 قانون اخذ جرایم شامل نداشتن کلاه ایمنی، تک چرخ زدن، حرکات آکروباتیک، حرکت در خلاف جهت عبور، عبور از چراغ قرمز، عبور از خط ویژه و حرکت در پیاده رو است.
سرهنگ حمیدرضا گرایلی افزود: استفاده از کلاه ایمنی از سال 1384 طبق آیین نامه جدید مورد تاکید قرار گرفته و هم اکنون مهمترین خط قرمز تخلفات موتورسواران به شمار می رود.
وی ادامه داد: با این وجود هم اینک تنها 40 درصد از موتورسواران در خراسان رضوی از کلاه ایمنی استفاده می کنند.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی جریمه برای استفاده نکردن از کلاه ایمنی را هنگام متورسواری 400 هزار ریال اعلام و بیان کرد: این تخلف برای نخستین بار سبب توقیق یک هفته ای موتورسیکلت و برای بار دوم باعث توقیف به مدت یک ماه می شود.
وی حفظ سلامتی موتورسواران را از اهداف اجرای قانون برخورد با موتورسواران متخلف عنوان و اظهار امیدواری کرد که با رعایت قانون و استفاده از کلاه ایمنی شاهد حوادث تلخ از سوی موتورسواران نباشیم.
سرهنگ گرایلی بیشترین آسیب موتورسواران را ضربه به سر عنوان و بیان کرد: موتورسواران حدود 40 درصد از قربانیان و مجروحان تصادفات رانندگی در خراسان رضوی هستند و تا 80 درصد آنان بر اساس ضربه به سر بدین طریق فوت می کنند.
وی با تاکید دوباره بر اینکه استفاده از کلاه ایمنی برای حفظ سلامتی موتورسواران اهمیت بسزایی دارد افزود: جوان بودن موتورسواران و آگاهی نداشتن نسبت به تبعات و آسیبهای جدی حوادث، از جمله دلایل نهادینه نشدن استفاده از کلاه ایمنی در بین راکبان موتورسیکلت است.
رییس پلیس راهور خراسان رضوی ادامه داد: برخورد با تخلفات موتورسواران در خراسان رضوی 12 هزار مورد در ماه است که 80 درصد از این میزان مربوط به کلانشهر مشهد می باشد.

* توقیف هفت هزار موتورسیکلت در خراسان رضوی
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی مشهد نیز گفت: استفاده از کلاه ایمنی استاندارد در کاهش تلفات موتورسواران نقش بسزایی دارد و کاربرد کلاه ایمنی استاندارد از ضربات سر و گردن پیشگیری می کند.
سرهنگ علیرضا حاجی زاده افزود: کلاه ایمنی استاندارد کلاهی است که چانه و گردن موتورسوار را از ضربه حفظ می کند و بعد از برخورد از سر رها نمی شود لذا سبب می شود قسمت گردن حفظ و کمترین آسیب به شخص وارد شود.
وی بر گسترش آموزش همگانی پیرامون کلاه ایمنی در جامعه تاکید و بیان کرد: فرهنگ سازی استفاده از کلاه ایمنی باید از طریق رسانه ها و و آموزش و پرورش صورت گیرد.
سرهنگ حاجی زاده گفت: بر اساس ماده 20 قانون اخذ جرایم مجازات سختگیرانه ای برای برخورد با استفاده نکردن از کلاه ایمنی اعمال می شود.
وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از هفت هزار دستگاه موتورسیکلت بخاطر تخلفات مربوطه به ویژه استفاده نکردن از کلاه ایمنی در کلانشهر مشهد توقیف شده است.

9 سال قبل
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

فروشگاه اینترنتی موتورامش خدمات کویر موتور لوازم یدکی موت...

تهران

نوع فعالیت

عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

فروشگاه اینترنتی رامش، نماینده فروش اینترنتی ، قطعات موتور سیکلت، خدمات کویر موتور، خدمات پس از فروش شرکت کویر موتور، کویر موتور، قطعات روان.کویر رادیسون.پیشرو .کبیر، لوازم یدکی و خدمات سیار، خدمات، پخش کلی لوازم یدکی موتور سیکلت، فروش لوازم یدکی موتورسیکلت هوندا ، قطعات موتور سیکلت هوندا 125، لوازم یدکی موتورسیکلت، فروش اینترنتی لوازم موتورسیکلت، عمده فروشی لوازم موتور سیکلت، خدمات پس از فروش

نوع مالکیت:

جواز کسب (مغازه)

دسته‌بندی محصولات و خدمات